Een checklist: waar moet je aan denken VOORDAT je een website (laat) opzet(ten)?

Je wilt een website die aansluit bij jou en jouw bedrijf. Wat ik merk bij mijn klanten dat voorbereiding echt het verschil maakt!
Dus: wil jij een nieuwe website (laten) maken, dan is een goed voorbereiding het halve werk. Hier noem ik een aantal punten die je aan jouw checklist kan toevoegen:

👉 Heb duidelijk wie jouw doelgroep is (man/vrouw/leeftijd/probleem die jij gaat oplossen/ locatie)

👉 Heb duidelijk welke dienst je wilt verkopen. Klinkt heel logisch, maar voor een goede website essentieel.

👉 Leg een domeinnaam vast.

👉 Bedenk hoeveel pagina’s je wilt (home, over, contact etc.)

👉 Schrijf de teksten met de doelgroep in het achterhoofd.

👉 Bedenk hoeveel pagina’s je wilt (home, over, contact etc.)

👉 Regel (persoonlijke) afbeeldingen voor alle pagina’s. Neem een fotograaf in de arm, zoals Lisanne de Fotograaf of Liselore Stap.

👉 Verzamel reviews.

👉 Herschrijf de teksten (met weer de doelgroep in het achterhoofd)

👉 Zorg voor een Privacyverklaring en Algemene voorwaarden.

👉 Verzamel gegevens voor de contactpagina (als KVK-nummer, BTW-nummer).

Et voilà! Dat is de checklist die je kan gebruiken om met de ontwikkeling van jouw website een vliegende start te maken!

Denk je nu: “ok, en nu??” Of heb je verder nog vragen?

Plan een GRATIS ontdekkingsgesprek met mij op een datum en tijd die jou schikt, en we kijken samen of, en zo ja, met welke stappen wij samen verder kunnen gaan!

Vorig bericht
Mijn 6 favoriete plaatsen waar ik ideeën vandaan haal
Volgend bericht
De 22 belangrijkste termen die je moet kennen als je een website bouwt.

Enthousiast? Bekijk mijn pakketten hier, of neem contact met me op.

Wat jij je misschien ook afvraagt:

termen bij webdesign