Vaak krijg ik de vraag: moet ik een blog op mijn website bijhouden? Ik houd helemaal niet van schrijven en ik wil niet regelmatig posten.
Het antwoord: nee, je hóeft niet te bloggen!
Nee, je hoeft niet alsmaar tegen heug en meug te posten. Je hoeft niet alsmaar ideeën te bedenken om dan maar “iets” op je site te zetten. Nee, het hoeft niet.
Mijn aanvankelijke weerstand tegen bloggen
Ik was zelf ook niet van plan te gaan bloggen. Dat wil zeggen, ik wist dat als ik beter gevonden wilde worden in google, bloggen dan wel een goed idee was, maar ik hield er niet van. Schrijven bedoel ik. Totdat:
Ontdekking van de kracht van bloggen
Ik merkte dat ik vaak dezelfde vragen kreeg van klanten, via mail of in onze kennismaking. Steeds legde ik uit waarom ik in wordpress werk, wat belangrijk is op een homepage, of waar je aan moet denken als je foto’s laat maken voor op je website. Maar toen ik dat voor de zoveelste keer op mijn website schreef, bedacht ik mij: hé, dit kan ik ook op mijn site zetten als blog.
Bloggen als kennisdeling en vindbaarheid
Ook voor op LinkedIn schreef ik vaker posts, die ik ook als blog op mijn website kon plaatsen. En hoe vaker ik dit deed, hoe leuker ik het begon te vinden. Met blogs kan je jouw klanten vaak echt verder helpen. Maar ook kan jij je verhaal goed onderbouwen met bronnen. Je laat zien dat je kennis hebt. En dat je vervolgens makkelijker gevonden kan worden op google is mooi meegenomen.
Kortom: bloggen is leuker dan je denkt!
Maar wil je het nog steeds niet? Plaats of jouw post die je op social media doet op je website, of doe het gewoon niet. Zeker als jij het niet echt nodig hebt om gevonden te worden op google, zou ik het lekker laten!