Twee jaar geleden hebben wij ons huis gekocht op Scheveningen en wij zijn helemaal door het dolle! Maar, er moet veel aan gebeuren. Nieuwe badkamers, keuken, noem maar op. Daarvoor moeten we veel regelen…. Heel veel. En dan besef je opeens hoe belangrijk reviews zijn.
Reviews op een site, waarom?
Google was afgelopen maanden mijn beste vriend. Lampen online bestellen, verf, keuken, tegels, bij alles checkte ik de site. En het viel mij weer op hoe belangrijk reviews zijn!
Ik heb echt vaak mijn keuze af laten hangen van de reviews. En dan was het echt niet dat ze allemaal vijf sterren moesten zijn, als er maar een eerlijk verhaal stond, waardoor ik vertrouwen kreeg. Hoe was de samenwerking, kwaliteit, ervaringen waren die klanten hadden.
Reviews zeggen wat het bedrijf niet zelf kan benoemen.
Een bedrijf kan nog zo’n mooie websites hebben, met pakkende teksten, als er geen reviews te vinden zijn op de website, wekt dat geen vertrouwen. Ervaringen van die de klanten hebben met desbetreffend persoon/bedrijf, dat geeft een duidelijk beeld.
Op de website kan je met reviews laten zien dat jij goed klanten helpt, met eenzelfde soort probleem als jouw website-bezoeker mee worstelt. Als een potentiële klant op jouw site leest dat iemand anders zo fijn geholpen is/begeleid is/ ontzorgt is door jou, is een potentiële klant eerder geneigd dat eerste contact te leggen. Dan wil hij/zij ook geholpen worden bij zijn/haar probleem.
Hoe kom je aan die review?
Soms vinden mensen het lastig om die review te vragen. “Wie heeft er nu tijd om jou te beoordelen?”
Ik zal je zeggen: dat zijn er meer dan je denkt!
Mensen vinden het leuk om te helpen! Hoe ik het doe? Een aantal weken nadat ik een project heb afgerond, stuur ik een korte mail. Daarin vraag ik of alles goed gaat, hoe de website bevalt en of ze even de tijd willen nemen de vragenlijst (met link naar de vragenlijst) willen invullen. Het neemt hun 3 minuten, het geeft jou een schat aan informatie.
Belangrijk: in die vragenlijst vraag ik hoe de samenwerking is ervaren, of er verbeterpunten zijn, maar ook of ik de review mag gebruiken voor de website (eventueel geanonimiseerd). Onderaan de vragenlijst heb ik een link geplaatst naar google reviews, zodat de klant de tekst zo kan knippen en plakken in google. Zo gedaan!
O en hoeveel mensen hierop reageren? 95%!
Wil jij met mij sparren? Heb je een vraag over mijn aanbod?
Plan een GRATIS ontdekkingsgesprek met mij op een datum en tijd die jou schikt, en we kijken samen of, en zo ja, met welke stappen wij samen verder kunnen gaan!